Det är en väldigt klok mening från en väldigt klok man, hans namn var Albert Einstein. Naturen har alltid varit en läkande kraft i mitt liv. Jag skulle aldrig kunna klara mig i en stadsmiljö för länge. Jag behöver naturen, och allra mest havet, i mitt liv. Jag tror inte att jag någonsin skulle kunna bo inlands, jag är och kommer alltid att vara en kustmänniska.

Den tredje, näst sista dagen. Den påbörjades med att gå på 9 maj paraden som firande 70 år. Den hålls årligen föra att fira freden efter andra världskriget och hylla de som förlorade sina liv. Men i Ryssland så kallar man det tydligen för "Det stora patriotiska kriget".
Gatorna var fyllda av männsikor, så vi åkte hem och avslutade dagen med en mysig grillkväll istället.

Dag fyra så åkte vi till en marknad. Där kryllade det av stånd med souvenirer och annat. Vi åt grillspett till lunch och sen åkte jag med kusinerna till djurparken i Moskva. Som djurvårdare så kan jag inte påstå att alla djur såg ut att ha det bra och det fanns inte heller någon personal att prata med om djuren. Men det var en intressant besök, och jag är nu ännu mer stolt och tacksam över att få jobba med det jag gör och där jag gör det.

Dag 2 i Moskva påbörjades med att åka runt i bil och se staden. Vi stannade vid universitet för att kolla lite på utsikten och ta lite att äta, sen åkte vi vidare till Svenska Skolan för att se hur mina kusiner har det/har haft det i skolan där. På kvällen gick vi ut till en jättefin restaurang med god mat och fin utsikt.

Jag och resten av familjen har varit i Moskva för att hälsa på min farbror och hans familj. Här kommer lite semesterbilder från den första dagen vi var där. Vi besökte en vanlig mataffär, där man bland annat kunde köpa levande fisk. Vi åkte in lite mer centralt för att ta en fördrink på Ritz Carlton Hotel för att sedan bege oss till Jamie Olivers restaurang för att äta. Efter middagen begav vi oss till tunnelbanan för att ta oss hem, och på vägen såg vi många tecken på att den 9 maj närmade sig. Militära fordon stod på rad, soldater gick omkring på gatorna och staden var pyntat i rött inför den stora paraden.

Huvudbyggnaden på Bokö revs förra året och har nu byggts upp på nytt. Det var nyligen invigning och det blev mycket som skulle packas upp och många möbler som skulle skruvas ihop. Nu är det bara lite småfix kvar, sen är det helt klart. Jag hoppas att jag får spendera lite mer tid där i år jämfört med förra året då jag bara var ute vid midsommar.